Numery alarmowe, telefony zaufania, pomoc mieszkańcom
Pogotowie ratunkowe, straż pożarna, policja | 112 |
POGOTOWIE ENERGETYCZNE | 991 |
POGOTOWIE GAZOWE | 992 |
MIEJSKI ZAKŁAD GOSPODARKI KOMUNALNEJ | (44) 645-16-05 |
ZARZĄD DRÓG I UTRZYMANIA MIASTA | (44) 733-92-53 |
MIEJSKI OŚRODEK POMOCY RODZINIE | (44)733-90-03 |
OŚRODEK INTERWENCJI KRYZYSOWEJ | (44) 6474362 |
STRAŻ MIEJSKA | 986, 7323760 |
CENTRUM REHABILITACJI SPOŁECZNEJ OSÓB NIEPEŁNOSPRAWNYCH | (44) 7339006 |
Ogólnopolskie Pogotowie dla Ofiar Przemocy w Rodzinie „Niebieska Linia" | 801 120 002 |
Telefon zaufania dla dzieci i młodzieży | 116-111 |
Całodobowy telefon antynarkotykowy | (44) 647-94-44 |
Nieodpłatna pomoc prawna i poradnictwo obywatelskie |
|
Od dnia 1 stycznia 2019 roku do uzyskania pomocy uprawniona jest każda osoba fizyczna, która złoży oświadczenie, że nie jest w stanie ponieść kosztów odpłatnej pomocy prawnej.
Na terenie Miasta Piotrkowa Trybunalskiego funkcjonują dwa punkty nieodpłatnej pomocy prawnej i jeden punkt nieodpłatnego poradnictwa obywatelskiego. Dwa punkty nieodpłatnej pomocy prawnej zlokalizowane są w Urzędzie Miasta przy ulicy Szkolnej 28, pokój 104, czynne od poniedziałku do piątku w godzinach 8:30-12:30 i 13:00-17:00. Punkt nieodpłatnego poradnictwa obywatelskiego zlokalizowany jest w Specjalnym Ośrodku Szkolno-Wychowawczym w Alejach 3 Maja 28/34, pokój 206, czynny od poniedziałku do czwartku w godzinach 13:00-17:00 a w piątki 8:00-12:00.
Do wszystkich punktów obowiązują zapisy pod numerem telefonu 44 732-18-00
Udzielanie nieodpłatnej pomocy prawnej oraz świadczenie nieodpłatnego poradnictwa obywatelskiego odbywa się co do zasady w punktach nieodpłatnej pomocy prawnej lub świadczenia nieodpłatnego poradnictwa obywatelskiego. Osoby, które ze względu na niepełnosprawność ruchową nie są w stanie przybyć do punktu może być udzielana nieodpłatna pomoc prawna lub świadczone nieodpłatne poradnictwo obywatelskie, z wyłączeniem nieodpłatnej mediacji, również przez zorganizowanie wizyty w miejscu zamieszkania tych osób lub w miejscu wyposażonym w urządzenie ułatwiające porozumiewanie się z osobami doświadczającymi trudności w komunikowaniu się lub w miejscu, w którym zapewnia się możliwość skorzystania z pomocy tłumacza języka migowego.Osoby, które zgłoszą uzasadnioną potrzebę komunikacji za pośrednictwem środków porozumiewania się na odległość, przed uzyskaniem nieodpłatnej pomocy prawnej lub nieodpłatnego poradnictwa obywatelskiego składają Prezydentowi Miasta Piotrkowa Trybunalskiego, w formie papierowej lub elektronicznej, oświadczenie, o którym mowa w art. 4 ust. 2 ustawy o nieodpłatnej pomocy prawnej, nieodpłatnym poradnictwie obywatelskim oraz edukacji prawnej, wraz ze wskazaniem okoliczności to uzasadniających oraz dostępnych tej osobie środków porozumiewania się na odległość (oświadczenie poniżej w załącznikach w 2 wariantach: pierwszy edytowalny na komputerze i drugi w formacie PDF do wydruku i odręcznego uzupełnienia). Skan wypełnionego oświadczenia należy przesłać na adres: e.galas@piotrkow.pl. Więcej szczegółów pod numerem 44 732-77-82.